Ova stranica koristi kolačiće koje u svakom trenutku možete kontrolirati postavkama u vašem internet pregledniku

Ako ne promijenite postavke preglednika slažete se s korištenjem kolačića Vise o kolacicima

Razumijem i prihvacam

Nagrada "Luka Ritz" Lošinjanki Mateji Vidulić i Leonardu Šajin

Korisnička ocjena:  / 0
LošeNajbolje 

ritzDobitnici Godišnje nagrade Luka Ritz za promicanje tolerancije i škole bez nasilja za školsku 2010./2011. su Mateja Vidulić iz Srednje škole Ambroza Haračića iz Malog Lošinja i Leonardo Šajin iz vinkovačke Osnovne škole Ivana Gorana Kovačića

Nagrade im je na prigodnoj svečanosti uručila premijerka Jadranka Kosor koja je tom prigodom poručila kako samo život uz poštovanje, toleranciju i razumijevanje ima budućnosti. Mržnja i netolerancija prema drugome nažalost dovode do tako tragičnog ishoda, kazala je premijerka prisjećajući se Luke Ritza, »neobičnog i dobrog dečka«, koji je prije tri godine brutalno pretučen, a nekoliko dana kasnije od zadobivenih ozljeda i preminuo.

Osvrnula se i na nerede na subotnjem gay prideu rekavši kako su događaji u Splitu jedan od alarma da trebamo još više i predanije raditi jer mržnja često dovodi do tragičnog ishoda. Također je izrazila uvjerenje da ćemo u EU ući kao ponosna 28. članica i da ćemo EU pokazati kako znamo cijeniti ljudske vrijednosti.

Mateja Vidulić koja je nagradu dobila za niz humanitarnih aktivnosti u školi kao i za projekte prevencije i suzbijanja nasilja među djecom i mladima, poručila je kako osjeća veliku obvezu prema onima kojih danas, zbog nečije objesti, više nema. Svojim radom će se, kako je kazala, i dalje zalagati da se njihove tragične životne priče nikome više ne ponove.

Leonardo Šajin, koji je nagradu dobio za humanitarni rad u svojoj sredini kao i za aktivnosti u Crvenom Križu, rekao je kako nagradu posvećuje »svima koji se osjećaju poniženo i svima koji imaju pravo disati«. Majka pokojnog Luke Ritza, Suzana Ritz je nagrađenima poručila kako vjeruje da će i dalje promicati one životne vrijednosti za koje žive.Nagrada se sastoji od godišnje stipendije u iznosu od tisuću kuna, skulpture i posebnog priznanja.

Komentari: 

0 0 # Dingo 2011-06-17 10:18
Bravo Matea! Lošinj ispod svoje janjeće kože i naizgled pitome sredine blagostanja kuha od agresivnosti i nasilja. Borba protiv nasilja potrebna je upravo u školi, koja je izrazito nasilna sredina. Djeca su nasilna, zlostavljaju se verbalno, psihički i fizički. Dovoljno je pogledati facebook i vidjeti kako se meðusobno komentiraju i što si rade. Odlazak u ðunglu je sigurniji od odlaska u školu. Nisam siguran koliko poruka o potrebi tolerancije stiže do njih putem koncerta, ali svaka je aktivnost koja skreće pažnju na postojeće nasilje dobrodošla.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ambicijeasteriks 2011-06-17 13:43
Dingo, ti nisi siguran koliko poruka o potrebi tolerancije stiže do mladih putem koncerta, a ja bih se kladio da već pri izlasku s koncerta zlostavljaju jedni druge. Uvjeren sam da to nema nikakav učinak i da ni malo ne doprinosi meðusobnoj toleranciji. I sama ta nagrada mi se čini promašenom jer dodjeljuje se za organiziranje koje čega, a ne za direktno djelovanje na suzbijanju nasilja. Nagradu bi trebalo dodijeliti dječaku ili djevojčici koji na školskom hodniku uzme u zaštitu kolegu kojeg se zlostavlja, a ne mladima koji nešto organiziraju kad znamo da bez pomoći odraslih to ne mogu. Nagraðivati bi trebalo nečiju osobnu hrabrost i spremnost pomoći u neposrednoj nevolji, a ne ambicije roditelja i učitelja koje se ostvaruju preko djece.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # promicanje nenasiljaobeliks 2011-06-17 18:47
Iako i danas u školi ima nasilja, ali u poreðenju s onim od prije 10-tak godina može se reći da ga ima malo. Za to je netko sigurno zaslužan a taj netko nije samo jedna osoba već više njih koji djeluju i rade kroz različite udruge i organiziranje projekata s ciljem da se pokaže mladima da se može živjeti i komunicirati i bez nasilja. Matea je samo jedna iz tog dijela koja se svojim aktivnostima zalaže u promicanju nenasilja i iskrene čestitke za dobivenu nagradu jer ju je zaslužila. Da bi dječak ili djevojčica zaštitili kolegu kojeg se zlostavlja na školskom hodniku treba ih poučiti takvom činu. Većina nasilne djece dolazi iz nasilnih obitelji i nasilni način komunikacije usvojen u obitelji nije lako korigirati kroz vrtić i školu. Često se dogaða da dijete u vrtiću udari drugo dijete ili ugrize jer je to način na koji želi privući ljubav i pažnju na sebe jer to nema kod kuće. Kakve su sve socijalno i pedagoški neobrazovane osobe radile po vrtićima i školama prije 10-tak i više godina ne treba puno pričati, osobe koje su i same poticale nasilje. I danas ima još osoba koje rade po vrtićima i školama a koje trebaju dobru dopunsku naobrazbu u pedagoškim i socijalnim vještinama.U Lošinju ima dosta ljudi koji žele mladima pomoći i to čine kroz različite udruge i aktivnosti. Spomenula bih ovdje udrugu Idem i ja i nizove njihovih radionica za djecu i mlade a njihove debatne radionice su jedna od tih gdje djeca mogu učiti nenasilno komunicirati i bez vrijeðanja drugačijeg mišljenja zastupati svoje i drugo, zatim nizove radionica za roditelje koje je grad organizirao po vrtićima i koje su jako važne jer roditelji imaju najjači utjecaj na svoju djecu, udrugu Društvo naša djeca u koja je i Matei omogućila organiziranje raznih dogaðanja za promicanje nenasilja, a i škola koja takoðer organizira radionice s učenicima svih dobi o nenasilju i nenasilnoj komunikaciji. Mladi trebaju primjere uspješnih akcija i zato svaka pohvala i nagrada za promicanje nenasilja poput Mateine je dobar primjer jer se ne može reći da nitko ne želi učiniti nešto i zato ovakve mlade ljude svakako treba podržati da ustraju u svojim aktivnostima jer primjeri s splitske rive govore da u Splitu trebaju provoditi po školama i vrtićima nenasilni odgoj i komunikaciju koja im očito fali.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # jojžnj 2011-06-18 00:08
najvažniji je odgoj u obitelji, i ni škola ni vrtić ni koncerti ne mogu ga nadoknaditi. roditelji se ne bave svojom djecom, stalno se žale da ne znaju što bi i kud bi s njima, a svoju djecu gotovo i ne poznaju. odgoj (ili neodgoj) u prvih sedam godina života teško se može kasnije nadoknaditi, sa 17 ili 18 godina izaðe na vidjelo sve ono najgore što je djetetu u tim prvima godinama (ne)učinjeno.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # re žnjobeliks 2011-06-18 01:11
odgoj u obitelji jest važan ali ne i najvažniji, a vrtić i škola udruge i druge aktivnosti mogu ga nadoknaditi. roditelji trebaju pomoć u odgoju djece. roditeljstvo je složan posao i nije nimalo lak kako ti misliš no saznaćeš to kad dobiješ dijete. važno je a možda i presudno okružje u kojem djeca rastu ne samo kućno nego od kuće do škole!neznam da li ti je poznato ali djeca više vremena provode u školi nego kod kuće.neki roditelji su sami a neki nemaju vremena jer su zaposleni a kad i imaju vremena su preumorni da bi počeli bilo što, a na kraju i djeca žele komunicirati i s drugim osobama i zato postoje vrtići škole udruge i slično koji pomažu djeci i roditeljima. Sa17-18 godina ne izlazi na vidjelo što je (ne)učinjeno s djecom prvih godina života nego ono što je (ne)učinjeno tijekom tih 17-18 godina života. Roditelji koji svoju djecu ne poznaju niti ne žive s njima ili ih ne viðaju pa ih niti ne poznaju. Misliš da su djeca u Splitu od roditelja naučila pozdrav "sieg heil" i "ubij pedera". Osobno mislim da nisu a možda i jesu tko zna.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # jojžnj 2011-06-18 01:46
imam dijete, i radim i vrlo često sam preumorna za bilo što, pa se svejedno ne dam, jer mi je moje dijete najvažnije. a to sto su i radnim danom i vikendom naši kafići krcati roditelja s djecom koji su preumorni ili sami ili zaposleni, kako to komentiraš? zašto to vrijeme ne utroše za nešto pametnije?
a otkud onda to splićanima? naučila ih je škola ili vrtić? ne kažem da su ih ondje poslali njihovi roditelji, ali očito su im u odgoju poručili da su takva mišljenja i ponašanja u redu. sumnjam da su ih tome poučili u školi.
djeca žele komunicirati s drugima, točno, ali najviše od svega u prvim godinama života žele biti s mamom i tatom, ali biti s njima zaista, da zajedno uživaju u različitim aktivnostima, da se upoznaju, da provode vrijeme zajedno. za svoje dijete uvijek moraš naći vremena.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # odgojobeliks 2011-06-18 11:41
Kafići su takoðer mjesto gdje roditelji mogu otići s djecom na sladoled ili na piće i popričati o svemu s djecom pa i o problemima ako ih imaju. Zašto misliš da se roditelji moraju skrivati u četiri zida s djecom da bi im posvetili vrijeme? Što je to „nešto pametnije“ i „kvalitetnije vrijeme“? Splićane jest naučila škola jer upravo generacija koja na rivi pozdravlja „sieg heil“ i „ubij pedera“ odrasla je u vremenu kada se iz povijesti drugi svjetski rat gotovo izbacio ili sveo na par rečenica a neki učitelji i profesori povijesti prelazili su preko tog poglavlja i ne zahtijevajući od učenika da bilo što znaju na tu temu a crkva je potpomogla svojim stavovima o homoseksualnost i kroz vjeronauk promičući diskriminaciju ili tolerirajući odreðenu vrstu nasilja. Dovoljno je da pročitate teme kojima se bavi glas koncila i što piše o njima. Je su li roditelji krivi što su nedavno na testu pismenosti 100% studenata palo budući akademici čak i studenti kroatistike? Prešutno nasilje nad ženama u kojima crkva nalazi opravdano silovanje i zlostavljanje žene ako se obuče onako kako crkva nije propisala. U Kanadi su nedavno počeli „SlutWalk“ koji je postao internacionalni pokret i proširio se na cijeli svijet, zato što je jedan policajac na predavanju rekao da bi žene trebale izbjegavati izgled kurvice čime bi izbjegle silovanje. Time je htio samo opravdati nasilje nad ženama. Glas koncila daje potporu takvima poput ovog policajca. Tko uči te muškarce da je opravdano silovati ženu ako se „izazovno“ obuče? Kada se takvo što dogodi čut ćete oko sebe „pa sama si je kriva“ kao i tvoje predrasude prema kafićima i roditeljima koji neznaju da se bave svojom djecom na neki način kažete sami su si krivi. Malo njih kaže „odkud njemu pravo da ju siluje“ čak i ako gola hoda muškarac nema pravo da siluje ženu i tome ih treba poučavati glas koncila! Malo koji roditelj se ne bavi djetetom u prvim godinama života, neki više neki manje, ali prve godine života brzo proðu i tada se pogledi djeteta odvajaju od roditelja a kako će se razviti, zavisi u kakvom okružju živi. Kao što vidiš ja mislim da svi igramo ulogu u odgoju djeteta i obitelj i škola i crkva i politika i susjedi itd...
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Dingo 2011-06-18 12:56
Nasilje se društveno generira putem dominantnih vrijednosti, a to se sve preusmjerava i kroz obitelj i institucije koje odgajaju djecu. Istina je što je Obeliks napisao da i danas ima mnogo učitelja koji nisu sami dostatno educirani za posao koji rade, a o vrijednostima da se ne govori. U postratnom razdoblju, a možemo još reći da živimo u njemu i još važnije, današnji mladi roditelji su oblikovani na retorici i vrijednostima rata, društva su izrazito nasilna i netolerantna. To je vidljivo i u medijima i u svim sredstvima masovne kulture.

Ono što je bitno reći je da su djeca izrazito netolerantna. Vrijeðaju se po nacionalnoj i vjerskoj osnovi, po osnovi spola, izruguju tjelesne karakteristike jedni drugih, izrazito su socijalno podijeljena i nesolidarna, a prema onima drugačijima, sa posebnim potrebama, su izrazito nasilni pa i opasni. Svakodnevno čujem uvredljivo intonirane riječi kao što su Šiptari, pederi, Srbi, bocaroši, siromašni jadnici, degenerici i tako dalje i tako dalje. A osim riječi postoji neverbalna komunikacija, isključivanje, iznurivanje stalnim ogovaranjem...
Teško je reći da su djeca jednostavno takva, jer djeca uče i odrastaju oponašajući odrasle. Sav repertoar njihovih psovki, uvreda i nasilništava je oponašan od odraslih. To ne moraju biti samo roditelji, nego vršnjački uzori, popularne osobe, nastavnici i društvo općenito. Zato što su u to svi umiješani, svi imaju i odgovornost da prvenstveno preispitaju sebe i svoj utjecaj.

Osobno vjerujem da su potrebni sustavni rad i promjena društvenih vrijednosti da se ovo promijeni. Ne vrerujem u uspjeh koncerata, ali to ne znači da je Matejina akcija loša. Ona je samo ono što mlado, nedostatno educirano dobronamjerno dijete može smisliti. Na pojavnoj razini to je poruka koja je došla do njenih vršnjaka i ojačana je odobravanjem sredine i institucije, dakle uspješna. Suštinski, mislim da nitko tko sa prezirom izusti riječ Šiptar ne može povezati koncert protiv nasilja sa svojim prezirom, jer niti ne zna da je nasilan i najiskrenije vjeruje da mu porijeklo daje viši status.

Netolerancija i nasilje, dvije usko povezane pojave, rješavaju se sustavnim radom i dosljednošću.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Odgoj za demokracijuPapa Štrumf 2011-06-18 13:01
Obeliks je dotaknuo srž odgovora na pitanje otkud toliko mladih spremnih na nasilje pod parolom "ubij pedera" na Prideu u Splitu.

Odgovor je prvo u činjenici da je većina njih pohaðala vjeronauk, a kao što znamo, to je jedini školski predmet u okviru kojega djeca dobivaju seksualni odgoj, pa o seksualnosti u školi nauče samo da je seks prije i van braka grijeh, a homoseksualnost nešto bolesno, abnormalno, protuprirodno, bogohulno i t.d. Vjeroučitelji od djece taje ono što o odnosima prema homoseksualcima propisuje katekizam katoličke Crkve i suprotno katekizmu odgajaju djecu u duhu netolerancije, prezira pa i mržnje prema "pederima" i "lezbama".

O tome najbolje svjedoči izjava "uglednog katoličkog teologa" svećenika Adalberta Rebića "ne podržava nasilje, ali sudionici povorke su dobili što su tražili". Ovakva nevjerojatna izjava mora zbuniti i odraslu obrazovanu osobu, a kamoli da neće zbuniti mladu osobu u razvoju. Kako se može osuðivati nasilje, a istodobno ga opravdavati? Vjerojatno istom bolesnom logikom kojom je opravdano silovati ženu koja se izazovno obuče, što umjesno spominje Obeliks u komentaru o odgoju.

Za drugu činjenicu koja objašnjava mladenačke urlike "ubij pedera!" zaslužan je takoðer vjeronauk zbog kadrova kojima je povjeren, a oni provode odgojnu politiku Crkve. Djecu se uči da su katolici nadmoćna većina u RH, što samo po sebi nije problematično, ali ih se odgaja u duhu izopačene demokratičnosti prema kojoj - kako se to na sva usta govori - manjine ne mogu terorizirati većinu. U konkretnom slučaju, samim svojim postojanjem i javnim istupanjem. Jer to - kao - vrijeða većinu. Odgajajući djecu u duhu tzv. demokratskog totalitarizma prema kojem manjine imaju biti cito i skrivati se po katakombama kao prvobitni kršćani da ne vrijeðaju većinu dobili smo cijeli niz generacija spremnih na ubijanje drugoga i drugačijeg, pa bio to nepravi kršćanin (pravoslavac, evangelik i t.d.), Musliman, Židov ili ... recimo Luka Ritz.

Dakle, seksualni odgoj u školama povjeren je vjeroučiteljima , a povjeren im je i odgoj za demokraciju. S posljedicama koje smo vidjeli u Splitu. Vidjet ćemo ih i danas u Zagrebu.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # žnj 2011-06-18 13:17
da, svi sjede u kafićima, i razgovaraju o problemima. dok im djeca trče unaokolo, ma daj molim te. nitko nije spomenuo skrivanje u četiri zida, nego kvalitetno vrijeme provedeno s djetetom. i ja sam išla (ne tako davno) u školu i prošla to gradivo površno, i išla sam na vjeronauk, pa nisam vikala ''ubij pedera''. što je to što natjera jedne da vrše različite oblike nasilja, da prihvate takav način ponašanja, a druge da se bore protiv nasilja, pa makar i ovakvim akcijama? kućni odgoj, po meni.
Dingo dobro kaže, sav repertoar dječjeg ponašanja je oponašanje odraslih, htjeli mi to ili ne, najčešće nas roditelja. svi igramo ulogu u odgoju, točno, ali onu najvažniju igraju roditelji.
i da, smatram da su si roditelji koji se ne znaju baviti svojom djecom, odnosno ne znaju što bi s njima, sami krivi, jer barem danas nam je dostupno mnogo informacija, putem knjiga, interneta, stručne pomoći itd. ali to ne mogu usporediti s izgledom kurvice i pravom muškarca da zbog toga siluje ženu.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # žnj 2011-06-18 14:38
papa štrumf, zaista smatraš da jedan sat vjeronauka tjedno može pokositi čitav obiteljski odgoj?
i ja sam išla na vjeronauk, i vjeroučitelj me izbacio sa sata pripreme za krizmu zbog pitanja o homoseksualcima (a imala sam 14 godina), i meni su rekli da je jedino važno biti dobar kršćanin i ići u crkvu, ali onda sam došla doma, i moja mama mi je objasnila da to baš nije istina, ali bez da je uzdrmala moju vjeru u Boga. i bez da sam pomislila da su gayevi zlice koje žele zauzeti cijeli svijet. i stoga i dalje tvrdim da su za svoju djecu odgovorni roditelji.
koliko roditelja poznaješ koji sa svojom djecom razgovaraju o seksu prije nego li im pronaðe kondome ili pilule? zašto svi očekujete od drugih da vam odgajaju djecu? zašto roditelji nisu naučili splićane da je normalno biti gay? zašto bi ih to morali učiti na vjeronauku ili negdje drugdje, nije li obitelj mjesto na kojem se udaraju temelji životnim vrijednostima?
vjeronauk - 45 minuta tjedno, obitelj - x sati tjedno, pa ti razmisli.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # roditelj-dežurn i krivacobeliks 2011-06-18 14:50
što tebe žnj tjera da špijuniraš roditelje po kafićima i tko i koliko se dnevno bavi djecom i kako? To je takoðer jedan način nasilja jer ne odgovara tvom mjerilu vrijednosti jer ispada da roditelji ne bi smjeli otići u kafić a djeca ne smiju trčkarati okolo. Po tvome roditelji nemaju pravo ni na par sati slobodnog vremena koje neki provode u kafiću s prijateljima, jer ih većina u gradovima živi u malim stanovima pa nemaju mjesta za neke posjete i zato su kafići dobri za to. Točno je da su roditelji najvažniji u odgoju a to je samo kada su djeca mala. U odgoju djeteta sudjeluju svi koji imaju kontakt s djetetom, od obitelji, vrtića, škole, vršnjaka, televizije interneta, knjiga novina i svega pomalo. Kad nešto krene u krivom smjeru roditelji su po tvom mjerilu prvi na optužnoj listi. Što se tiče usporedbe roditelja koji su sami sebi krivi jer neznaju odgajati djecu i prešutnog prava na silovanje žene s izgledom kurvice jer si je sama kriva što je muškarca izazvala na taj čin što ti nerazumiješ jest da se optužuje ljude i tolerira nasilje zbog nečega zašto nisu krivi! Odgoj se studira 4 godine i za to se dobije zvanje odgojitelja zaposli se i dobiva plaća. Roditelj koji se educira putem knjiga i interneta i odgaja svoje dijete čini to za dobrobit svog djeteta, ne dobiva diplomu odgojitelja niti plaću za to a kako ti misliš ne smije ni na kavu otići u kafić . Da si se ti našla na splitskoj rivi možda ne bi vikala ubij pedera ali bi sigurno umanjvala nasilje jer si kroz vjeronauk naučila da se neka nasilja mogu tolerirati a neka i poticati. Socijalna neosjetljivost jest ono što neke tjera da vrše različite oblike nasilja a da si malo dublje proučila drugi svjetski rat vjerojatno bi znala zašto neki od nas vide i prepoznaju društveno neprihvatljiv oblik ponašanja i nasilja. Vrt je ljepši kad je šarolik i kad u njemu raste više kultura nego onaj u kojem raste monokultura. Koncerti mogu biti uspješni u promicanju nenasilja ako se izvedu na takav način da poruka bude jasna većini, koncertima se mogu prikupiti novčana sredstva za dobrotvorne svhe a juice priča u Mateinoj režiji je primjer da se koncerti i party-i mogu održavati i biti zabavni i uspješni i bez uporabe alkohola i droga. Trebalo bi ih biti više.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # sancho panza 2011-06-18 15:12
žnj nemoj se truditi, nema tu pomoći, ja sam odavno shvatio. To su ljudi kojima je uvijek netko drugi kriv za probleme, samo oni sami su najmanji krivci. Kriva je škola, profesori, crkva koja navodno promovira nasilje za to što je dijete nasilnik ili huligan samo kućni odgoj tomu nije kriv. Ne znam kako smo ja i većina ljudi koji smo odgajani od strane roditelja, išli smo takoðer u školu, na vjeronauk ispali normalni. Uvijek je najteža stvar bila priznati da imaš problem doma, a onda kad taj problem eskalira krivi su svi samo ne ti. Daleko ćete dogurati s takvim stavom. Evo ja vas u ime normalnih i nenasilnih pozdravljam a vi se trujte meðusobno i pljujte po svemu kao što je to na ovim stranicama i uobičajena praksa.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # žnj 2011-06-18 15:15
ja nisam rekla da roditelj ne smije otići u kafić, ti moje riječi posve izvrćeš. ja sam komentirala da roditelji provode premalo kvalitetnog vremena sa svojom djecom.
da se razumijemo, ja osuðujem nasilje u splitu, kao i svako drugo nasilje. a ono što sam htjela reći jest, da me vjeronauk možda i poučio toleriranju stvari koje se ne smiju tolerirati, ali me moja obitelj poučila drugim vrijednostima. i zato ja danas mislim da je homoseksualnost okej, iako sam išla na vjeronauk i imam sve sakramente. dakle, na mene su veći utjecaj ostavili moji roditelji, nego vjeronauk, društvo, televizija ili bilo tko drugi, kako u najranijem djetinjstvu, tako i kasnije. jer su me učili da je različitost normalna i poželjna.
prema tvojim riječima: roditelji jesu najvažniji u odgoju (dok su djeca mala), ali kad dijete nešto zasere, onda bi prvi na optužnoj listi trebao biti tko? uvijek je za sve krivo društvo, jel? a tko je to društvo? neki marsovci? ili mi?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Dabo 2011-06-18 15:33
A reci ti meni žnj što je to "premalo" provoðenja vremena sa svojom djecom? Dan ima 24 sata, a mnogi roditelji rade po cijeli dan, a neki i po dva posla da bi prehranili obitelj pogotovo u sezoni. No na stranu pitanje koliko roditelji uopće mogu imati vremena da se bave djecom i jesu li svi dovoljno stručni za to, podjednako griješe oni koji svu odgvornost za sklonost nasilju svaljuju na školu, medije, Crkvu i ulicu kao i oni koji smatraju odgovornima samo roditelje. Djecu ne odgajaju samo roditelji nego i cijelo društvo. Možeš ti dijete odgajati da poštuje zakon, a onda dijete vidi da ga poštuju samo budale jer da dobro proðe onaj tko ga krši. Djeca vide da vjeroučitelj propovijeda jedno, a u privatnom životu čini sve što na nastavi osuðuje. A to što su na tebe veći utjecaj ostavili roditelji nego vjeronauk, društvo i televizija pokazuje kakva si osoba ti, ali ne i kakva su ostala djeca. Izgleda da tebi pojam "različitost" baš i nije sasvim jasan pa misliš da svi trebaju biti kao ti.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # žnj 2011-06-18 16:15
nisam rekla da svi trebaju biti kao ja. ja sam samo pokušala naglasiti važnost onoga što dijete nauči u prvim godinama života. to je moguće nadoknaditi, ali jako teško, i to uz pomoć osobe koja ima snage i volje za takvo nešto, zato postoje udruge, koncerti i slično. naravno da postoje i drugi utjecaji (pozitivni i negativni), ali smatram da su roditelji odgovorni za svoju djecu. ukoliko je djetetu usaðeno da poštuje zakon, da ne uzima droge, da ne tuče ljude oko sebe, bez obzira na to što se dogaða oko njega, ono će činiti ono što mu je u glavi. možda će povremeno zastraniti, učiniti kakvu glupost, ali će se vjerojatno vratiti na ispravan put. zašto neka djeca uzmu teške droge, a ja i brojni drugi nismo premda su mi puno puta bile na dohvat ruke? zašto neka djeca mlate drugu, a neka ih brane? zašto je biti gay nekome normalno, a nekome bolest? svi idemo u iste škole, isti vjeronauk, istu crkvu. pa tko je onda kriv? htjela sam postaviti pitanje što čini tu razliku meðu djecom. ja samo postavljam pitanja, i sebi i drugima, što možemo učiniti za bolji svijet.
i da, to pokazuje kakva sam ja, ali zar je različitost tući nekoga jer traži svoja prava? jesu li ti ''različiti'' vikali ''ubij pedera''?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Promašena metaMrnj 2011-06-18 16:56
Žnj, ovdje nije bitno tražiti i naći krivca već identificirati izvore netolerancije, a njih je mnogo. Neki su pobrojani. Vraćajući se na temu članka, a to je nagrada "Luka Ritz, smatram da ona promašuje metu. To bi po mojem mišljenju trebalo biti priznanje onima koji su dali primjer osobnog angažmana na suzbijanju nasilja i promicanju tolerancije. Organiziranje koncerata, nagradnih igara, puzle, parlaonica smatram estradiziranjem borbe protiv nasilja bez stvarnog učinka jer se pravljenjem predstave od promicanja tolerancije ono pretvara u oblik zabave čime se odvraća pozornost od glavnog cilja sve do zaborava zašto je predstava uopće organizirana.

Nasilje se ne može suzbiti kaznama, represijom i odgovorom nasiljem na nasilje, ali ni stotinama koncerata, ðus partija i parlaonica već jedino izgradnjom sposobnosti djece za suosjećanje prema žrtvama nasilja, omalovažavanja i diskriminacije. Što je dug i težak posao za koji se ne dobivaju javne nagrade koje donose pet minuta slave, već zadovoljstvo da je nešto zaista učinjeno.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Guest 2011-06-18 19:17
viðao sam ja majke u kafićima kako u jednoj ruci drže cigaretu, a drugom rukom ljuljuškaju kolica
ako je to model kako treba provoditi vrijeme sa djecom, onda je to prejadno
kakvi roditelji, takva će im biti i djeca
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ...obeliks 2011-06-18 20:45
pušenje je bilo donedavno prihvatljiv model ponašanja. pušili su svi i svuda, po školama, bolnicama, autobusima, avionima. Trebalo je dugo godina da čovjek shvati da je pušenje štetno po zdravlje a još duže da pušenje zabrani u zatvorenim prostorima i time truje nepušače, ali eto uspjelo je i to da se pušenje zabrani što je nekad bilo nezamislivo. Pušenje u društvu nepušača je takoðer zlostavljanje jer pušenjem trujete i druge oko sebe a nepušači su prisiljeni to podnositi. žnj odgoj nije usaðivanje odreðenih i trnutno prihvatljivih društvenih vrijednosti. 90-tih godina kada je ova splitska nasilna mlada generacija roðena i odrastala , nasilje je bilo društveno prihvatljivo nad drugačijima a moć medija i propagande i tompsonovih koncerata odradili su svoje a i sam je otac nacije javno izjavio da mu žena hvala bogu nije ni židovka ni srpkinja. On je bio visoko obrazovan čovjek otac nekoliko djece kojom se nikad nije bavio a djeca mu nisu postala nasilnici. Poznajem x roditelja koji se nikad nisu bavili s djecom a nisu ni puno vremena imali za djecu jer su radili od jutra do sutra a djeca su im postala ugledni i školovani graðani a poznajem i roditelje koji su se stalno bavili s djecom a uvijek im je nešto falilo nikad da uspiju. Splitski gradonačelnik Kerum je rekao, pa što ste drugo očekivali u najkatoličkijem gradu u Hrvatskoj. Znači biti velik katolik znači mrziti drugačije i ubijati pedere i slaviti naciste i fašiste. Taj veliki katolicizam se uči kako ti kažeš u obitelji.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # obeliksGuest 2011-06-18 21:09
generaliziraš
pušenje nije nikada bio preporučljiv model ponašanja
istina, bio je prihvatljiviji nego danas, ali nikako preporučljiv, pogotovo ne za majke i malu djecu
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Pušač 2011-06-18 21:45
A ti lupetaš gluposti. Pušenje je bilo itekako preporučljiv model ponašanja. Evo ti nekoliko reklama iz tog vremena:





Pogledaj tko ovdje reklamira cigarete



A da si gledao američku seriju Madison men koja prikazuje život u SAD šezdesetih godina vidio bi trudne žene iz viših slojeva kako naveliko puše.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Guest 2011-06-18 21:54
reklama postoji da bi prodala prozvod i ništa više
ako vjeruješ TV reklamama, onda si kompletan idiot
u medicinskim krugovima pušenje nikada nije bio preporučljiv sport
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Pušač 2011-06-18 22:03
Vole glupi, sadržaj reklama reflektira upravo poželjan način života i ponašanja. A ti si govorio o modelu ponašanja, a ne o tome što misle medicinski krugovi,
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ...obeliks 2011-06-18 22:13
svaka čast pušač dobro sam se nasmijala. kako ljudi brzo zaboravljaju ne tako davna prošla vremena ko da nikad nisu ni bila.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Pušač 2011-06-18 22:19
To se zove borba za bolju prošlost :-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Guest 2011-06-18 22:35
znači, vjeruješ reklamama
sam si se deklarirao

Povijest pušenja (nepusim.com/.../...)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Pušač 2011-06-18 22:43
Nemam ja tu što vjerovati. Znam kako je bilo. Pušenje je bilo pitanje društvenog statusa, emancipacije žena, stvar mode i imidža. Ne mogu vjerovati da ti je nepoznato da su Churchill i Roosevelt bili strastveni pušači, o Staljinu da i Titu da i ne govorim jer danas baš ne uživaju ugled. Na reklami vidiš kasnijeg američkog predsjednika kako puši sve u šesnaest. Trebam li ti navoditi filmske zvijezde pušače iz tog vremena? Dakako, bilo je i meðu protivnicima pušenja poznatih osoba. Nabrojat ću ti tri: Hitler, Mussolini i Franco. Sigurno si čuo za njih, a možda znaš i po čemu su bili slavni. Ili zloglasni.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # obeliksužnj 2011-06-19 00:53
Većina nasilne djece dolazi iz nasilnih obitelji i nasilni način komunikacije usvojen u obitelji nije lako korigirati kroz vrtić i školu. najprije si rekla ovo, a onda optužila sve osim roditelja za situaciju kada dijete zasere.
Malo koji roditelj se ne bavi djetetom u prvim godinama života, neki više neki manje, rekla si ovo, pa ovo:Poznajem x roditelja koji se nikad nisu bavili s djecom... pa sada ne razumijem.
dakle, odgoj nije provoðenje vremena s djecom. nije ni usaðivanje vrijednosti djetetu. pa što onda jest?
postoje roditelji koji u vrlo malo vremena i riječi mogu naučiti djecu sve što im treba, a najvažnije je da su im dobri uzori. dijete uči ono što doživljava. na mene moje dijete nikada nije diglo ruku, jer ja nisam na njega. kada ono govori, ja slušam i tako mu pokazujem da mi je važno, te ga učim da ono sluša mene kada ja govorim. pomažem mu različitim situacijama, kod mene je nebrojeno puta vidjelo empatiju, društveno prihvatljiv način izražavanja osjećaja, pristojno ponašanje. vidjelo je i da vičem i ljutim se bez pravog razloga, ali u mnogo manjoj mjeri, nakon čega uvijek slijedi isprika s moje strane. vidjelo je i da sam u krivu, da ne znam sve i da griješim. i treba vidjeti. nitko nije savršen, i svatko ima pravo na pogrešku, pa i ja, i ta djeca sa splitske rive i njihovi roditelji.
ti kažeš da svi, i thompson i mediji i svi imaju veći utjecaj od obitelji ili skrbnika. ja se s time ne mogu složiti i mislim da tu rasprava završava.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Sanitar 2011-06-19 10:43
Nasilje je kada usred mirne rasprave nekoga osloviš sa vole glupi. Nasilje nije argument. Argument su ovi prekrasni primjeri starih reklama koje nam pokazuju da su ljudsko ponašanje i poželjne vrijednosti podložne modama i društvenim okolnostima. Zato su za nasilje odgovorni svi, a ne samo obitelji. Prepoznajem roditeljsku želju Žnj da vjeruje kako njegov napor da mu dijete postane nenasilan i dobar čovjek nije uzaludno, zato valja vjerovati u to da je dobar roditelj dostatan za to. Ali nije. Društvena je okolina veoma važna, naročito danas uz agresivnu moć masovnih medija koji svakome, a naročito neformiranom mladom i neiskusnom stvorenju, mogu prodati svašta. Slažem se da je roditeljski odgojni stil za formiranje osobe najvažniji, ali ne i jedini. Znam odličnih ljudi i brižljivih i odgovornih roditelja koji se zgražaju na stavove koje izgovaraju njihova djeca. Zato je važno kakve poruke djeci i mladima upućuju šira sredina, škola, mediji, Justin Bieber. Vratimo se projektu protiv nasilja Mateje Vidulić.
Ako su samo roditelji važni, onda je sve što je mlada aktivistkinja napravila pucanj u prazno. Koliko je mladima važno što o nasilju misle članovi banda Ad Astra, i što su oni na koncertu rekli (nemam pojma), toliko je ovaj projekt uspješan. Koliko je debata o nasilju u školi imala pravih argumenata o kojima se može razmišljati, toliko je ovaj projekt uspješan. Koliko je sama Mateja osoba koju mladi žele oponašati, toliko je ovaj projekt uspješan. I jasno, na njegov uspjeh utječe kako su ga kod kuće komentirali roditelji. Ako su rekli djetetu: "Vole glupi, ne bi li i ti mogao tako?", slažem se sa Žnj da su roditelji dovoljno značajni da potpuno ponište učinak ovog projekta.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # žnjobeliks 2011-06-19 12:14
da nasilnici dolaze iz nasilnih obitelji znaju i ptice na grani, a poznato je i da se takvim nasilnicima ako im se ponudi nenasilno okružje može pomoći da nauče biti nenasilni. točno je da nasilni način komunikacije nije lako korigirati što ne znači da to nije nemoguće ostvariti ili ublažiti. Postoje za to brojni primjeri i rad socijalnih radnika psihologa pedagoga defekologa, učitelja i svih drugih koji se bave takvim poslom. da je malo roditelja koji se ne brinu u prvim godinama o djeteu htjela sam reći zapravo da ne poznajem puno roditelja koji su svoje dijete prepustili samo sebi u prvim godinama života. zaposlene majke imaju porodiljski dopust godinu dana a zatim počinje netko drugi da se bavi djetetom bake tete, jaslice, vrtić, škola udruge mediji internet itd. Znači roditelji nakon toga imaju sve manje vremena da se bave s djecom i provode vrijeme s njima što ne znači da su djeca prepuštena sama sebi kao što vidiš djecom se bave i drugi a ne samo roditelji. Htjela sam samo ukazati da je odgoj djece briga cijele zajednice a ne pojedinca. ne vjerujem da se dijete u malo vremena i riječi može naučiti svemu što treba. Učenje je dug proces i pitaj ljude koji se time bave pa će ti reći da nema brzih čarobnih rješenja. da je Nikoli Tesli otac bio uzor i da ga je slušao postao bi prosječni svećenik a ne znanstvenik. Imao je druge uzore u svom okružju. Istina je da svi griješimo a neki od nas mogu više puta griješiti dok drugi primjerice miner griješi samo jednom. Tako i mlada akoholizirana osoba koja sjedne za volan može pogriješiti samo jednom. Mislim da se ovdje radi o nesporazumu. Ti pričaš o maloj djeci a mi se uhvatili tematike i problema tinejdžera i mladih odraslih.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Odgajatelj 2011-06-19 12:46
Citat:
Tako i mlada akoholizirana osoba koja sjedne za volan može pogriješiti samo jednom.
Što baš i nije točno. Nekoliko slučajeva hrvatskog tzv. pravosuða je pokazalo da se mlade osobe koje pijane kao ćuskije ubiju slučajne prolaznike osuðuju na blage kazne ili ih se šalje na školovanje u Švicarsku, da bi im se omogućilo da ponove grešku. I opet ubiju. A druge mlade osobe to vide i iz toga izvlače odgojne poruke. Uzalud roditeljski odgoj, uzalud škola ...
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Nemoralna ponudaPromatrač 2011-06-19 15:06
Tema je promašena, odnosno akcija i koncept nagrade. Ne razunijem za što je Matea dobila nagradu iako mislim sve pohvalno o njezinoj akciji i radu vezano za koncet. Za svaku pohvalu je kada učenica zahtjevne srednje škole ima i druge interese i koji su vezani za bolji i kvalitetniji život njezinih vršnjaka. Podloga nasilju i njegovoj manifestaciji je znatno složenija i kozmetika koju provodi HDZ je nemoralna. Radi se o improvizaciji onih na vlasti i bez ikakve želje da se bilo što promjeni.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # cinična, drska i uvredljiva isprikaObserver 2011-06-19 19:13
Dakako da je ta nagrada čista kozmetika jer služi samo stvaranju privida da se na suzbijanju nasilja i promicanju tolerancije nešto radi. A svima koji tvrde da je problem samo u kućnom odgoju mladih savjetujem da pročitaju članak Sanje Modrić u Novom listu pod naslovom "Žao mi je, Adalberte". Dogaðaji u Splitu su pokazali da su mnogi mladi spremni na ubijanje onih koje Crkva prokazuje kao nenormalne, bolesne i opasne, a kako znamo Crkva je preko vjeronauka dobila pristup u javne škole i odgoju mladih. Rezultate tog odgoja smo vidjeli. Evo toga članka:

Kad je nasilnička rulja napala ljude u splitskoj povorci, Rebić je izjavio da su dobili što su tražili. Budući da je razgovor voðen telefonom, a tehnika omogućuje da se telefonski razgovori doslovno reproduciraju, Rebić u svojoj isprici ne tvrdi da to nije rekao, nego da je to bilo »izvučeno iz konteksta«.

Poslužio se, dakle, tipičnom podmetaljkom koja se rabi uvijek kad nečije riječi izazovu masovne kritike i zgražanje. »Novinari su moje riječi izvukli iz konteksta«, to smo čuli tisućama puta. Tako se i Rebić sada žali da su se protiv njega urotili novinari i da je bio izložen »glasu mržnje«.

Pitam, meðutim, u kakvom to kontekstu Rebićevo »dobili su što su tražili« može zvučati išta bolje nego što zvuči izvan bilo kakvog konteksta? To je jedno.

Drugo. Adalbert Rebić je poznati svećenik, teolog, sveučilišni profesor, nekadašnji predstojnik Vladinog ureda za izbjeglice i propovjednik u zagrebačkoj katedrali. Završio je Filozofski fakultet i teološke studije u Zagrebu i Rimu. Nije, dakle, riječ o čovjeku koji je došao od ovaca pa se ne zna izraziti nego o vrlo učenoj i istaknutoj osobi javne scene, kakve osobe nose posebnu odgovornost za svoje istupe. O preciznosti izražavanja u Rebićevom slučaju ne može biti nikakve dileme, jedino može biti riječi o tome da je kasnije s višeg mjesta upozoren zbog svog neljudskog komentara. U takvim okolnostima njegovu ispriku doživljavam kao neiskrenu, neiskrena je zato što je iznuðena.

Treće, neposredno prije današnjeg zagrebačkog Gay Pridea, Adalbert Rebić o homoseksualcima iznova govori kao o ljudima koji »nisu normalni« i koji bi svoju nenormalnost trebali zatvoriti u svoja četiri zida, a ne je iznositi na ulicu. Eksplicitno kaže da njihova seksualna orijentacija nije »pozitivna« pa stoga na nju nemaju pravo biti ponosni iako su upravo riječ ponos (pride) uzeli za ime svoje manifestacije.

Zar takve instrukcije svojim učenicima daje humanist i propovjednik iz katedrale koji u istom dahu tvrdi da on nipošto ne podržava nasilje? Ako neki od njih danas saspu kamenje u povorku, moći će se direktno pozvati na smjernice profesora teologije Adalberta Rebića. Stoga je njegova isprika ne samo cinična, drska i uvredljiva, nego i huškačka. Taj ton ne mogu prikriti maskirne rečenice o ljubavi i praštanju niti to što Rebić »nenormalne« i po njemu prezira vrijedne sudionike Gay Pridea, koji bi se trebali sramiti, a ne ponositi zbog toga što jesu, čak naziva braćom i sestrama.

Dakle, ne, dragi naš i umilni Adalberte. Za ovo nema praštanja, s moje strane svakako ne. Vašim riječima ostajem teško povrijeðena kao graðanka demokratske države u kojoj će se, ako se sada ne suprotstavimo, sutra paliti knjige, kamenovati djeca roðena izvan braka, ljudi »pogrešne« vjeroispovijest i, crnci i politički protivnici.

Link Text (novilist.hr/.../...)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj

Dodaj komentar

Komentari koji nemaju veze s temom članka uz koji su uneseni bit će uklonjeni. Za unos "off topic" komentara mogu se koristiti stranice SVAŠTARA 2, SVAŠTARA, ŠKOVACA i SATIRIČKI PRILOZI. Uredništvo ne snosi odgovornost za sadržaj komentara.

Sigurnosni kod
Osvježi

galerije1

mi-logo
wonline
yrno
Vremenska prognoza
za Lošinj


Članak 69. Ustava RH

Volim LošinjSvatko ima pravo na zdrav život.
Volim LošinjDržava osigurava uvjete za zdrav okoliš.
Volim LošinjSvatko je dužan, u sklopu svojih ovlasti i djelatnosti, osobitu skrb posvećivati zaštiti zdravlja ljudi, prirode i ljudskog okoliša.

setnja

ubojstvoborocid

ZADNJI KOMENTARI

  • Neprepoznatljivi Lošinj

    Papak 20.11.2019 08:22
    HVALA SANADERU!
    "izaslanik premijera Gari Cappelli svojim je poznatim govorničkim stilom nasumičnog izlaganja ...
     
  • Neprepoznatljivi Lošinj

    Svetica 19.11.2019 16:36
    Ave Kolinda
    Muzej se raspada poplava u podrumu a Etingerka direktorica se nije pojavila nit jednom ...
     
  • Svaštara br. 2

    adriano 19.11.2019 11:17
    3,2,1 kuhaj
    Kako može predavati stručne predmete osoba koja će dobiti otkaz u hotelu koji već godinama ...
     
  • Svaštara br. 2

    Gost 19.11.2019 07:31
    Šefica
    Uskoro bivša šefica kuhinje u hotelu Helios.
     
  • Prezir prema demokratskoj proceduri

    gost 18.11.2019 18:31
    Serijski troll
    Ovo se zove serijsko trolanje. Trolaš brzinom od tri minute za jedan komentar. :P
     
  • Prezir prema demokratskoj proceduri

    hranitelj tuljana 18.11.2019 18:19
    Žrtve zaslužuju pravdu
    Na tužnu godišnjicu vrhunca još jedne (po Hrvate) tragične suradnje kokarde i petokrake ...
     
  • Svaštara br. 2

    hranitelj tuljana 18.11.2019 18:15
    A joj, je li to moguće?
    Očito nisi sposoban razlikovati "spominjanje mrtve djece" od "spominjanja iskorištavanja ...
     
  • Svaštara br. 2

    hranitelj tuljana 18.11.2019 18:10
    Tako je
    Nisu krivi zločinci što se nisu procesuirali nego oni koji su cijelo vrijeme na vlasti!
     
  • Svaštara br. 2

    Emanero 18.11.2019 17:49
    Poziranje na mjestu posebnog pijeteta
    Za to su odgovorni ovi kojima na tužnu obljetnicu idu suze ... od smijeha. i.imgur.com/XE28ue7.jpg ...
     
  • Svaštara br. 2

    gost 18.11.2019 08:07
    Isprika tuljanu
    Evo ispričavam se. Istina je da je mrtvu djecu prije tebe spominjao Markićkin portal narod.hr ...
     
  • Svaštara br. 2

    hranitelj tuljana 17.11.2019 19:07
    ajme, majko...
    Izvoli... iako, ne očekujem ispriku...
     
  • Svaštara br. 2

    gost 17.11.2019 18:06
    Tuljanska nekrofililija
    A tko je spomenuo iskorištavanje mrtvih osim tebe, tovare?
     
  • Svaštara br. 2

    hranitelj tuljana 17.11.2019 17:31
    Hrvati neka šute?
    O kojem navedenom djetetu su informacije lažne? I, ako pisanje članka o ubijenim cilima za ...
     
  • Svaštara br. 2

    Licemjer 17.11.2019 15:22
    ...
    Znam gdje se informira. Ne čudi me, s obzirom na njegov reksponirani akumen. Čak nije ni ...
     
  • Svaštara br. 2

    gost 17.11.2019 07:47
    Izvori tuljanove mudrosti
    Prikladno skrojenim "informacijama" i njihovim interpretacijam a napaja se s izvora desničarske ...
     
  • Svaštara br. 2

    gost 16.11.2019 19:17
    Horor
    »Every decent man is ashamed of the government he lives under.« (Svaki se pristojan čovjek ...
     
  • Svaštara br. 2

    EK 16.11.2019 18:39
    Oskar za ljigavost ide ....
    Ljigavost mu je osigurala mjesto u Plenkijevoj Vladi ali nije zaboravio ni vjesnika ...
     
  • Svaštara br. 2

    Licemjer 16.11.2019 18:17
    ...
    Pa da, tipično tuljanovski i desničarski, živjeti u prošlosti, hvatat se za slamke i ...
     
  • Svaštara br. 2

    hranitelj tuljana 16.11.2019 16:13
    402!!!
    Sjetimo se na ovu tužnu obljetnicu da je ukupno 402 djece stradalo u Domovinskom ratu ...
     
  • Svaštara br. 2

    hranitelj tuljana 16.11.2019 16:08
    ne ponovilo se
    "Mići Cekinoviću je prije suđenja u Rijeci već dva puta suđeno na sudu u Karlovcu ali je ...
     
  • Bojana Genov: Otoci moraju biti mjesta za život, a ne samo turističke destinacije

    Kvazimodo 16.11.2019 13:52
    Kome zvona zvone? Ne pitaj, tebi zvone!
    Ali zato imamo radost i veselje od zvonjave, a danas kad svatko ima sat ili mobitel i korist ...
     
  • Bojana Genov: Otoci moraju biti mjesta za život, a ne samo turističke destinacije

    gost 16.11.2019 09:19
    Stvarno divno i krasno
    Kao jutros alarm Erste banke ili još češći alarm odnekud s obale Priko.
     
  • Bojana Genov: Otoci moraju biti mjesta za život, a ne samo turističke destinacije

    gost 16.11.2019 09:16
    Vjeruj u sebe, a ne u Erste banku
    Jutrošnja budnica na otoku vitalnosti u cnentru mjesta ugodnog za život svojih stanovnika.
     
  • Svaštara br. 3

    Zico 16.11.2019 07:38
    loš je čak i za standup komičara, laže i samo što ne prasne u smijeh
    iz istih razloga je veliki govornik iz Gline'95 odustao od posjete Zagrebu, da mu ne bude frke ...
     
  • Svaštara br. 3

    Slavonac 16.11.2019 06:55
    toliko o navodnom protjerivanju
    Za one koji su posljednjih 30 godina imali sinkopu... Vezano za navodno protjerivanje iz ...
     
  • Svaštara br. 3

    Administrator 15.11.2019 19:38
    Dogovorena laž o putu za izbijanje Drugog svjetskog rata
    Upravo tako.Pa tako postoje oni koji vole činjenicu da je Jasenovac bio rekreacijski kamp u ...
     
  • Svaštara br. 3

    hranitelj tuljana 15.11.2019 18:02
    Volim činjenice.org
    Želite li reći da je i službena povijest logora Jasenovac „skupina laži oko kojih su se ...
     
  • Svaštara br. 3

    Zico 15.11.2019 14:21
    ako nečemu ne vjerujem, onda su to četnički portali
    a ti vjeruješ svemu što pročitaš, pogotovo na četničkim portalima? tamo piše da je u jasenovcu ...
     
  • Svaštara br. 3

    gost 15.11.2019 12:39
    Troll alert!
    Stara narodna kaže - Ne utrkuj se s konjima i ne svađaj se s budalama. Niti možeš konja ...
     
  • Svaštara br. 3

    hranitelj tuljana 14.11.2019 20:22
    Strawman
    I inače imate običaj vjerovati nacističkim izvorima. Čudi me da tako mudar čovjek nije ...