Ova stranica koristi kolačiće koje u svakom trenutku možete kontrolirati postavkama u vašem internet pregledniku

Ako ne promijenite postavke preglednika slažete se s korištenjem kolačića Vise o kolacicima

Razumijem i prihvacam

Eko-centar seli iz Belog u Bašku?

Korisnička ocjena:  / 0
LošeNajbolje 

supPrema pisanju Novog lista, eko-centar u Belom poznat kao utočište za ugroženu i zakonom zaštićenu vrstu bjeloglavog supa, sve češće nailazi na nerazumijevanje ne samo Grada, već i otoka Cresa, te stoga namjerava preseliti u Bašku na otoku Krku

Ostvari li se ova zamisao, Baška bi tako dobila novu, vrlo privlačnu turističku ponudu, i to u vrijeme kad je sve s ekološkim predznakom postalo  vrlo popularno. Naime, centar u Belom godišnje posjeti oko 12 tisuća turista.

Sušić: U Cresu više nismo dobrodošli

Ornitolog dr. sc. Goran Sušić cresku koloniju bjeloglavih supova intenzivno proučava od 1981. Godine 1993. osnovao je nevladinu udrugu Eko centar Caput Insulae Beli, koja se, među ostalim, sustavno bavi integralnom zaštitom supova, a umjesto proslave 20 godina rada u nekadašnjoj školi u Belom, sada su pred odlukom da napuste otok, jer, kaže Sušić, suočavaju se s ogromnom količinom neprijateljstva koja je kulminirala nakon što su nadležnima podnijeli prijavu zbog izdavanja koncesijskog odobrenja, koje je Grad Cres dao Pansionu Tramontana za plažu u Ornitološkom rezervatu:

– Bila je to točka na »i«, jer se kod dodjele koncesije nije konzultiralo ni nas, ni Javnu ustanovu Priroda, niti nadležno ministarstvo. Grad je time, kao i odnosom prema Eko centru posljednjih par godina, pokazao da su mu bjeloglavi supovi i zaštita prirode nebitni, a to se vidi i po načinu na koji se odnosi prema rješavanju problema alohtone divljači.

Eko centar godinama promiče održivi razvoj, eko turizam, ovčarstvo, maslinarstvo, zaštitu prirode i baštine i vjerovali smo da je naš rad senzibilizirao javnost, no razbili smo sve iluzije kada smo shvatili da je Gradu Cresu bahaćenje na plaži i zarada ispred zaštite supova , kazao je Sušić.

Na pitanje zašto Baška, kaže da bi ta lokacija bila najbolja, zapravo jedina na kojoj bi se mogao nastaviti program zaštite kvarnerske kolonije bjeloglavih supova, budući je na tom dijelu još 1969. ustanovljen Ornitološki rezervat, i to kao prvi u svijetu s ciljem zaštite bjeloglavih supova. (I. C. M.)

Komentari: 

0 0 # Cresan 2012-07-20 10:31
Briga ove iz eko centra za supove , idu gdje će im bit bolja zarada. Naći će mjesto gdje supova nema ,pa će više djece doć gledat "njihovog supa" odvedenog sa Cresa pod izlikom liječenja u kavezu kog oni nazivaju liječilište ili bolnica . Ulaznicu za pokazivanje jedne vrtste ptica u gajbi naplačujete 80 ili 100 kn (nek me netko ispravi nisam bio tamo više od dvije god.) dok se u zoološkom vrtu u ZG može puno više toga vidjeti za 30 kn.

Borci za prava životinja?!.. neš ti ,netko ih je uvrijedio i oni odlaze gdje im je ugodnija radna atmosfera i više vrata otvoreno :-)

P.S.
baš mi palo na pamet ...kako oni iz Greenpeace-a nisu još pobjegli sa oceana u npr. Bašku, dok japanski kitolovci pucaju na njih ,nego se i dalje bore za zaštitu kitova , kakve budale zar ne ?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
01 # ...pušmipuli 2012-07-20 11:09
I meni se čini kao i Cresanu da ovima id udruge nije bitna zaštita supova nego "nešto drugo". Može se izmjestiti sve samo supovi ne. Supovi će ostati tamo gdje su i dosada bili, množiti će se gdje su se i dosada množili. A gdje će jednom ranjena ili bolesna ptica dobiti skrb i zaštitu Vas gospodo iz Eko-centra nije briga.....
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
01 # parlatino 2012-07-20 11:24
Pušmipuli kaže:Citat:
I meni se čini kao i Cresanu da ovima id udruge nije bitna zaštita supova nego "nešto drugo"
Isti argument su protiv zaštite dupina na Lošinju koristili i oni koji su uz pomoć policije skupljali potpise na peticiju za ukidanje zaštite. I oni su naokolo pričali, pisali i ljepili plakate s tri prsta da se tu ne radi o zaštiti dupina, nego o raboti Srba, Jugoslovena i Purgera protiv domaćeg čovika a za svoj džep. A sada i plavuše znaju da je rezervat ukinut za korist jednog odreðenog domaćeg čovika.

I tu je sličnost izmeðu Cresa i Lošinja. Gradonačelnicim a oba grada važan je interes pojedinaca, a parlatina o ekologiji i očuvanju okoliša je samo za turističke prospekte i web stranice turističkih zajednica.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
11 # Svaki ludi po sebi sudiEko 2012-07-20 14:52
Sram bilo Grad Cres! Zaista u ovim krajevima ekologija i održivost samo služe kao floskule i u dekorativne svrhe. A što se tiče komentara "Cresana", svatko procjenjuje ljude prema sebi i svojim motivima, pa onda baš takvi udrugu koja radi na zaštiti optužuju da rade na stjecanju novca.
Nije točno da se gledanje supova naplaćuje. Naplaćuje se ulaznica i stručno voðenje, što je uobičajen i legitiman način da se zarade sredstva za održavanje pogona, programa i bolnice. Zoološki vrt usporeðivati sa stacionarom je neznalački i glupo i ne govori ništa o eko centru Beli nego o piscu komentara.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
01 # medvjedica 2012-07-20 16:09
Pušmipuli i Cresan svojim komentarima pokazuju da su odlučni borci protiv zaštite prirode, a u korist privatnih interesa pojedinaca. Mislim da se na Cresu loše piše ne samo supovima nego i sredozemnoj medvjedici. A gradonačelnik Cresa ima dobar uzor u gradonačelniku M. Lošinja koji je po nareðenju odustao od zaštite dupina.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Vrijeme je za UskokShrek 2012-07-20 17:50
parlatino,eko,m edvjedica :
Točno se iz vaših rečenica vidi da ste zaposlenici/vol onteri tih nazovi eko udruga i da je vaš privatni interes da te udruge opstanu ili trebate tražiti novi posao.

Meni kao promatraču bez osobnog interesa nije jasno od koga se štite Supovi i Dupini kad ih ljudi nikad nisu izlovljavali ,a prirodnih neprijatelja nemaju?

Ja nisam borac protiv zaštite prirode (da me ne optužite kao prvu dvojicu) ,nego protiv lažnih zaštitnika prirode koji pod krinkom ekologije netransparentno dižu pare iz raznih eu fondova i od djece koja doðu vidjet ranjenog Supa ,a kad netko ukaže na nelogičnosti u njihovom poslaovanju ili spomene porez, počnu u Mamićevoj maniri laprdat kako je svatko ko prstom pokaže u njih ,neprijatelj ekologije i prirode.

Da radite transparentno ,ne bi vas toliko hvatala panika

:D
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # parlatino 2012-07-20 18:15
Shrek kaže:Citat:
Točno se iz vaših rečenica vidi da ste zaposlenici/volonteri tih nazovi eko udruga i da je vaš privatni interes da te udruge opstanu ili trebate tražiti novi posao.
Iz ove tvoje rečenice se točno vidi da ne možeš shvatiti da postoje i ljudi kojima zaštita prirode nije privatni interes, koji su spremni uložiti svoj novac i vrijeme u njeno očuvanje. A to ne možeš shvatiti vjerojatno zato što sam nikada nisi i ne bi učinio ništa ako od toga nemaš neposredne koristi za vlastiti džep. No ne sudi o drugima po sebi. Ako ti nosiš usrane gaće, to ne znači da takve nose i drugi.

Citat:
Meni kao promatraču bez osobnog interesa nije jasno od koga se štite Supovi i Dupini kad ih ljudi nikad nisu izlovljavali ,a prirodnih neprijatelja nemaju?
Supove i dupine se štiti i treba štititi od njihova najvećeg neprijatelja čovjeka koji im je svojim djelovanjem oduzeo ne samo životni prostor, nego i izvore hrane, truje ih, izaziva bolesti kod njih, a i uništava ih. Tvrdiš da dupine ljudi nisu nikada izlovljavali, što nije istina. Iz Jadrana je jednostavno nestala vrsta tzv. običnog dupina, a sada je još preostao sve malobrojniji dobri dupin, a ni njega Lošinjani poput tebe ne žele zaštititi.

S tim u vezi pročitaj ovo s Wikipedije:

Prema povijesnim podacima za Jadransko more, poznato je da je obični dupin bio najbrojnija vrsta dupina u Jadranu. Krajem 19. i tijekom 20. stoljeća državna uprava i udruge ribara poduzimaju brojne akcije za uništavanje dupina u Jadranu. No sve kampanje provoðene do 50tih godina prošlog stoljeća po svom opsegu i značenju nisu imale većeg utjecaja na stanje populacije. Nažalost, sredinom 1950-ih Ministarstvo ribarstva Narodne republike Hrvatske, te nakon toga Udruženje morskog ribarstva Jugoslavije započinju do tada najopsežniju kampanju uništavanja dupina, a za svakog ubijenog dupina isplaćivana je nagrada. Rijetki dostupni podaci upućuju da su uglavnom lovljene manje vrste, odnosno baš obični dupini. Tako je tijekom 1950-ih u svega nekoliko godina u hrvatskom dijelu Jadrana ubijeno preko 800 dupina! Naravno, potpuno je nemoguće procijeniti koji je još broj smrtno ranjenih životinja pobjegao te poslije uginuo. Uzmemo li u obzir činjenicu da dupini imaju mladunce svakih nekoliko godina, te da svaki mladunac ne doživljava spolnu zrelost, postaje jasno da se od takvog desetkovanja dupini nisu nikada oporavili. Daljnje smanjenje brojnosti uzrokovano je pogoršanjem uvjeta okoliša prije svega pod utjecajem ljudske djelatnosti, zagaðenja, uznemiravanja i smanjenja količine raspoloživog plijena. Na to upućuje i činjenica da podataka o opažanjima običnih dupina u hrvatskom dijelu Jadrana tijekom posljednjih 25 godina gotovo da i nema. Isti uzroci doveli su i do značajnog pada njihove brojnosti u cijelom Mediteranu.

Eto kako ih ljudi nisu nikada izlovljavali.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Hvala EkoRibizla 2012-07-20 18:17
Da nije tebe ja bih i dalje bio u zabludi da se gledanje Supova naplaćuje ,a kad ono gledanje je besplatno kad platiš ulaznicu i voðenje , briljantno :D


Parlatino , O.K. nema rezervata za dupine i šta sad ,jesu li počeli izumirat zbog toga ,jel ih netko počeo ubijat ...jadne životinje desecima tisuća godina lunjaju slobodno morem bez rezervata :cry: mislim da bi im indijanci pozavidjeli na tome.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Shrek 2012-07-20 18:57
Daj Parlatino ne cmolji ,ja sam konstatirao da si zaposlenik/volo nter neke od tih udruga i da ti je privatni interes da udruge opstanu. Razlog zašto voliš prirodu nisam spominjao, jer samo ti znaš svoje unutarnje porive. Tvoje spominjanje usranih gaća neću komentirat .

Hvala za ovaj drugi (pristojniji) dio s Wikipedije i činjenice da su dupini stvarno bili ugrožrni od ljudske vrste ,samo što je to bilo prije 60 godina i tada su ekološke udruge bile potrebne da zaštite dupine od politike koja je nudila nagradu za ubijanje ,ali takvih udruga nije bilo kad je trebalo.
Sada kad ne treba sada vas ima . Pa sad ni jedna vlada neće donjeti takvu odluku ,dovoljno da je ubijanje dupina zakonom zabranjeno i da za ubojice/krivolo vce postoji adekvatna kazna. Zakone je dužna provoditi policija ,a ne neke eko udruge.

Vaditi kao argument da su neki partizani/ustaš e prije 60 god ubijali dupine i da ste vi tu upravo zbog toga ,mi je smiješna ... mislim ono ,fali vam vremeplov pa da krenete u konačni obračun s avetima prošlosti.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # parlatino 2012-07-20 19:22
Shrek, ja ne cmoljim, a nisam ni član, volonter ni zaposlenik neke eko udruge. No ti to sigurno ne vjeruješ, jer ne možeš shvatiti da netko tko od toga ne zaraðuje može brinuti o dupinima. Kao što rekoh, ne nosi svatko posrane gače ako ih ti nosiš.

A čak i kad bih bio zaposlenik ili volonter neke udruge, i kad bi tada moj privatni interes bio da udruga opstane, to bi bio zakonit i moralno opravdan interes kao i svaki drugi zakonit privatni interes. A ti i tebi slični osuðujete jedne radi nekih drugih privatnih interesa, što je vrlo licemjerno.

A što se tiče ugroženosti dupina, istina je danas nisu ugroženi zbog službenih akcija tamanjenja, ali su ugroženi na brojne druge načine. Da nema udruga i pojedinaca koji na to upozoravaju, bili bi još ugroženiji. A što se tiče policije, ona ne može stati na kraj ni onima koji gliserima ubijaju kupače, a da bi još štitila dupine.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ...Beli SUP 2012-07-20 19:32
Slažem se sa Shrekom.U pravu si.Svi ovi "volonteri"iz tzv.udruga za zaštitu nezaštićenih i ugroženih koje treba zaštititi su ðabalebaroši koji vuku novce iz proračuna i samo prodaju maglu.Ugroženi smo mi graðani Hrvatske,a pogotovo ako radimo i punimo proračun države ili Grada.Ima li neka udruga da nas zaštiti?Nikad dosta ovim ðabalebarošima koji nameću samo poreze i poreze a u zgradi Općine ih se koti ko štakori.To se više neda izdržati i kad tad će puknuti.Pogleda jte samo koliko je predviðeno proračunom Grada da se dodjeli novaca udrzi Plavi svijet koji ne rade ništa.Za 2012.godinu iz Gradskog proračuna je predviðeno oko 200.000 kunaPogledajte kave automobile imaju i kakve glisere.Zašto?D a se proseravaju na račun nas poreznika,a iz Grada im davaju koliko pitaju.Dosta je bilo takvog razbacivanja s novcima nas koji punimo proračun.A kad ideš tražiti dupine,niti D od dupina.Vidjet ćemo na slijedećim izborima.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Re:pušmipuli 2012-07-20 19:41
Madvjedice: Iz kojeg dijela moga pisanja si povezala da sam ja u službi privatnih interesa. Na pripadam ničijoj skupini pa tako ni interesnoj o kojoj ti pričaš. Jesu li svi koji bi željeli da te krasne ptice ostanu i opstanu na Cresu antidržavni elementi,nehrva ti ili nedajbože SDP-ovci. Udruge i društva kao što je ova Eko parazitare na sisi nekakvog proračuna a kad se pojave problemi bježe di će bolje i lakše sisati. Da je vama stalo do ekologije i ptica ostali biste tamo gdje ste sada i borili se za svoja prava.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ...priroda 2012-07-21 03:02
kakve veze ima koncesijsko odobrenje za plažu u ornitološkom rezervatu sa zaštitom prirode i bjeloglavim supovima i dupinima?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ,fuki 2012-07-21 06:17
Eto lijepo. Veza je što supovi sad neće moći tuda više slobodno šetati
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ornitolog 2012-07-21 09:54
a ja mislio da je Eko-centar smješten u Belom iz razloga jer je tamo prirodno stanište bjeloglavih supova
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ...Beli 2012-07-21 10:32
Eko centar je smješten u Belom jer je daleko od javnosti pa se može muljati puno bolje nego gdje je pristup blizu i javniji.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj

Dodaj komentar

Komentari koji nemaju veze s temom članka uz koji su uneseni bit će uklonjeni. Za unos "off topic" komentara mogu se koristiti stranice SVAŠTARA 2, SVAŠTARA, ŠKOVACA i SATIRIČKI PRILOZI. Uredništvo ne snosi odgovornost za sadržaj komentara.

Sigurnosni kod
Osvježi

galerije1

mi-logo
wonline
yrno
Vremenska prognoza
za Lošinj


Članak 69. Ustava RH

Volim LošinjSvatko ima pravo na zdrav život.
Volim LošinjDržava osigurava uvjete za zdrav okoliš.
Volim LošinjSvatko je dužan, u sklopu svojih ovlasti i djelatnosti, osobitu skrb posvećivati zaštiti zdravlja ljudi, prirode i ljudskog okoliša.

setnja

ubojstvoborocid

ZADNJI KOMENTARI

  • Ruska kolonija na Lošinju?

    Amigo 25.02.2020 17:04
    Can we panic now?
    Potvrđen koronavirus u Zagrebu. U Rijeci, Puli i Koprivnici troje sa simptomima ...
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    ugo 25.02.2020 15:12
    glup, gluplji...
    Nema veze tko je potrošio lovu, sve će to lošinjani ponovno izabrati na izborima.
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    dva su dva 25.02.2020 14:57
    kulo i kamiža
    Dali je prodao ili iznajmio zemljište za 2 i po miliona kuna zajedno je to izveo sa ...
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    đokica 25.02.2020 13:21
    hvala Bogu i Tuđmanu
    Brodovi su pretvoreni u vile i lovu u stranim bankama. :sad:
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    gost 25.02.2020 13:04
    Prodaja tuđeg kao svojeg
    Ali priča time nije završena. Prodao mu je tuđu zemlju :lol: Oko 2 i po milijuna kuna od ...
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    ZD 25.02.2020 12:54
    Slabi izgledi
    Ostaje samo servisna i remontna brodogradnja a brodovi su odavno rasprodani.
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    gost 25.02.2020 12:41
    Lako Francuzima
    Samo što Francuska nije toliko ovina o turizmu kao Hrvatske. nerado se iznosi podatak da ...
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    Moses 24.02.2020 20:33
    Smile, tomorow will be worse
    Struka kaže da sve karte treba uložiti na turizam, treba graditi koliko god stane.
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    lija 24.02.2020 17:44
    povratak u prošlost
    Bez turizma Lošinj će se vratiti u 19. stoljeće, ponovno će se okrenuti brodogradnji i ...
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    CNBC 24.02.2020 16:57
    Turizam
    France has seen a 30% to 40% fall in tourists following the coronavirus outbreak ...
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    gost 23.02.2020 14:10
    Zastupnik jadranke dd u GV
    Sram bi trebalo biti Branka Domca što je mislio da su prisutni budale pa je pokušao izvesti ...
     
  • Prezir prema demokratskoj proceduri

    hranitelj tuljana 23.02.2020 11:31
    Europski sud za ljudska prava
    Kako bi naša mala sredina bila otporna na kršenje demokratske procedure, kada se to pod ...
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    ZX 23.02.2020 09:36
    Koga je trebalo biti sram?
    O tom neviđenom ispadu "novinarke" pisao je i Purić na otoci.net: Slađana Vignjević iz ...
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    Klasa Optimist 23.02.2020 09:04
    Psi znaju kada nešto zgriješe pa osjećaju sram. Ali HDZ-ovci ne
    Krenete li grditi psa koji je ukrao pečeno pile, on se jadnik slomi i molećivo zuri u vas ...
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    Greta 23.02.2020 08:26
    ode sezona u 3PM
    MINISTAR ZDRAVSTVA PRED KAMERAMA: ‘Situacija u Italiji u par sati će odrediti naše poteze.
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    Greta 23.02.2020 08:14
    uskoro raspad sustava
    Italija potpuno blokira gradove s koronavirusom, okružit će ih policija i vojska ...
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    gost 22.02.2020 21:39
    pušiona
    Pušiona nas čeka i bez korona virusa. Hrvatska je zaražena virusima korupcije, uhljebništva ...
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    Vinko 22.02.2020 21:05
    korona virus
    Ukoliko se ovaj korona virus uskoro ne obuzda mnoge države, ne samo u Aziji, će imati ogromne ...
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    WoW 22.02.2020 17:18
    uputa o pravnom lijeku
    OMG, ovo postaje sve bolje i bolje... Očito je motivacija za rad u državnoj službi i radno ...
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    Pepermint 22.02.2020 16:02
    Neformalni uvjeti napredovanja
    Ovo je primjer ministrovog kadroviranja. Ovdje mu je išlo bolje nego kadroviranje u Odgojnom ...
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    Zvekan 22.02.2020 13:07
    Ni za glavu ni za rep
    A šta misliš da Gari stvarno govori i ono što objavljuju novine kao intervju!? Pitanja i ...
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    Snob 22.02.2020 09:25
    JA SAM JAVNOST I NEMAJ DRUGIH JAVNOSTI UZ MENE
    Mislim da je Gospod malo pravedniji od onoga tko si za glasnogovornicu uzme besramnu medijsku ...
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    Tin 22.02.2020 06:27
    .....
    Čudni su i ponekad neshvatljivi putevi Gospodnji
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    gost 21.02.2020 15:27
    Lošinjska sinergija
    Novi list je oduvijek služio gradskoj vlasti i Jadranki dd kao propagandni bilten. Neko ...
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    gost 21.02.2020 09:59
    propaganda
    Članak je vjerojatno sročen u ministarstvu turizma a objavljen po cijeniku Novog lista ...
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    TD 21.02.2020 08:42
    Zakon o prisvajanju turističkog zemljišta
    Pa i ovaj članak je lobiranje za zakon o prisvajanju turističkog zemljišta. Najavljen je ...
     
  • Svaštara br. 3

    Licemjer 20.02.2020 23:40
    ...
    Kako je lako tuđe riječi tumačiti liberalno samo da bi mogli osjećati ugroženo.
     
  • Svaštara br. 3

    Samojeb 20.02.2020 20:54
    KZ
    Već ovo bi nekome mogao biti dobar razlog za kaznenu prijavu... moglo bi biti shvaćeno kao ...
     
  • Svaštara br. 3

    Licemjer 20.02.2020 19:21
    apsyrtides.info
    apsyrtides.info/.../...
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    Fasader 20.02.2020 14:12
    Lošinjski slobodni zidari
    Jesu li oni isto što slobodni bauštelci kao što je glavni državni odvjetnik?