Ova stranica koristi kolačiće koje u svakom trenutku možete kontrolirati postavkama u vašem internet pregledniku

Ako ne promijenite postavke preglednika slažete se s korištenjem kolačića Vise o kolacicima

Razumijem i prihvacam

Hoće li o smještaju odlučiti talijanski stručnjaci?

Korisnička ocjena:  / 0
LošeNajbolje 

Tko će odlučiti?Današnji Vjesnik donosi komentar Vesne Kusin u kojem ona pod naslovom "Stručne ili političke dileme" podgrijava kampanju za smještaj Apoksiomena bilo gdje samo ne na Lošinju.

Pri tom tvrdi da "oni koji su u složene i zahtjevne restauratorske i konzervatorske zahvate uložili višegodišnji trud i rad ne dvoje o sudbini Apoksiomena", a to su " firentinski stručnjaci, koji su zdušno pomagali u tom delikatnom zadatku od skidanja dvotisućljetnih okamina do konačnog sjaja obnovljene skulpture, hrvatskim kolegama u Hrvatskom restauratorskom zavodu, apsolutno odbacuju prijedlog pozicioniranja Apoksiomena u Malom Lošinju" . . .

 

apoksiomen

Nastojanja gradske vlasti na čelu s gradonačelnikom Garijem Cappellijem da Apoksiomen bude smješten tamo gdje je nađen, kao i trud županijskih dužnosnika Vesna Kusin naziva prljavom politikantskom rasprom, a premijerovo mišljenje o tom pitanju minorizira kao posve irelevantno pred pitanjima struke.


Nameće se zaključak da mišljenje inozemnih, talijanskih stručnjaka Vesna Kusin smatra važnijim od želja i potreba građana Lošinja i premijerova mišljenja, a zaključkom svoga komentara svrstala se među sljedbenike lorda Elgina, rodonačelnika pljačkaškog koncepta pribavljanja umjetničkog i povijesnog blaga pod izlikom njegova čuvanja od - u ovome slučaju - lošinjskih barbara.

 

 

 

Povezani članci:

Hrvatska inačica lorda Elgina

Apoksiomen: Imaju li građani pravo glasa?

Tko o čemu - i Vjesnik o salinitetu ...

 

 

 

Komentari: 

1 0 # Konan Barbarin 2007-02-19 14:02
Lošinjski barbari? Jesu to oni krvožedni Slaveni koje je EU išpotala ovih dana?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Baraba 2007-02-19 15:50
A zar nismo barbari? Vidite članak Ubojstvo Ronda i Fide pa recite :sigh:
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
01 # eko eko 2007-02-19 16:05
I što sada? Mislim da naši ljudi nemaju do kraja jasnu ideju što je mišljenje struke i nasuprot toga, politike? Odgajani i formirani u socijalizmu naučeni smo , nažalost, pomisliti da se iza struke samo krije drugi politički neistomišljenik ,dapače neprijatelj.Ne čini mi se nedemokrtaskim preskakati javnu raspravu o ovoj odluci jer je ovo sada navijanje, ostrašćeno za našu vlastitu stvar. Znači, vjerujemo da bi imali interesa od izlaganja statue, ali stručnjacima se čini da ovo nije argument.Pa nekako i mislim da to nije presudno pitanje u ovom trenutku. Morat ćemo popravljati ceste, zube i štošta još jako jako dugo, ne stavljti ljudima pod nos antenske ureðaje, ne ubijati i mrcvariti životinje gdje se sjetimo, kopati i rušiti obalu kao da smo je dobili u vlasništvo-imam o posla kao u priči. Pa i marksisti su već odavno znali da je kultura nadgradnja. Šala mala.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
01 # Jabuke i kruškeLilith 2007-02-19 16:18
U ovoj se temi zbrajaju jabuke i kruške. S jedne strane stavlja se mišljenje inozemnih, talijanskih stručnjaka, a s druge strane želje i potrebe graðana Lošinja i premijerovo mišljenje.
Talijanski stručnjacima postavljeno je pitanje na koje trebaju odgovoriti, a ono glasi samo i isključivo GDJE SU NAJBOLJI UVJETI ZA OČUVANJE SKULPTURE? Normalno je da oni ne razmišljaju o željama i potrebama graðana Lošinja, jer to nije predmet njihove struke.
Premijer i mi koji ovdje živimo s druge strane razmišljamo o (pretpostavljen oj) brojnosti turista i brojnosti glasača koji zaokružuju HDZ na izbornim listama.
Ta dva stava ne mogu se usporeðivati, jer se bave različitim stvarima. To je kao usporeðivanje Marine Artac i zaštitnika životinja - jedni žele profit, drugi žele opstanak dupina.
U ovoj priči mi smo možda (samo možda, nemam pojma)stvarno za prekrasnu i vrijednu skulpturu Apoksiomena ono što je Marina Artac za dupine. Dugoročno gledano štetočine.
Šteta je što nemamo nikoga da nam stvarno i nepristrano napravi elaborat o tome što je najbolje za očuvanje kulturnog blaga.
Usprkos želji, koju vjerujem svi mi ovdje imamo da Apoksiomen doðe ovamo, isto tako vjerujem da smo sposobni za odricanja od svojih želja.
Šteta je što su sve rasprave pune strasti i nikome se ne može vjerovati.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Xman 2007-02-19 17:02
Za razliku od Lilith o stručnjacima nemam tako romantično misljenje, pa ni kad se radi o talijanskim stručnjacima. No pretpostavimo da im se sva stručnost fokusira samo na problem očuvanja Apoksiomena, pa ih upitajmo mogu li stručno poduprijeti tezu da ga je na Lošinju NEMOGUĆE očuvati. Mislim da ne postoji pošten stručnjak koji će to ustvrditi.

A kad se već uvode kalkulacije o mjestu gdje će Apoksiomen biti i vezi sa zaokruživanjem listića na izborima, podsjećam da Lošinj sa svojih 5-6.000 birača baš i nije bogato vrelo glasova. Podsjećam i na to da bi ostanak Apoksiomena na Lošinju bio realizacija namjere SDP-ove vlasti.

I na kraju ne vidim nikakav razlog da se Lošinjani odriču svojih želja kako bi se ostvarile tuðe.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Lilith 2007-02-20 09:53
Ni ja nevidim razlog da se Lošinjani odriču svojih želja kako bi se ostvarile tuðe. Vidim razlog da se možda odreknu svojih želja u interesu očuvanja kulturnog blaga.
Ali vjerojatno je Xman u pravu, ako je skulpturu moguće očuvati u Zadru, onda je sigurno i kod nas. Pretpostavljam da postoje mjere kojim bi salinitet u zatvorenoj prostoriji bio manji no vani :P
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # gromača 2007-02-20 10:19
normalono da je moguće, danas nam je tehnika lako dostupna-ako je moguće u zd ili ri zašto nebi bilo u m.l!? nismo mi na kraj svijeta, imamao dobru vodovodnu i električnu mrežu, još nam samo bolja cesta fali i nevidim zapreke da udomimo apoksiomena. uostalom, ako smo ga čuvali 2000 g. zašto nemožemo i dalje?!!! :-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Xman 2007-02-20 10:51
Tako zvana Struka, dakle skupina ljudi koja se poziva na svoje diplome kad radi za neki konkretan interes morat će se jako potruditi da dokaže kako bi Apoksiomen bilo nemoguće očuvati na Lošinju.

Pokuša li "struka" posezati za argumentom cijene održavanja, izaći će iz okvira "struke" i zaći u područje ekonomije te slijedom toga i politike. Sanader, Ministar kulture i cijela Vlada argument troškova NE SMIJE uvažiti, ako ne želi priznati da je politika unapreðenja muzejske djelatnosti u malim sredinama samo prazna floskula i demagoška fraza. Ako struka izloži računicu o broju potencijalnih posjeta u Zagrebu, Zadru, Splitu ili Rijeci prema očekivanom broju na Lošinju, opet će se uplesti u područje izvan struke i zaći u sferu ponderiranja interesa, što nije posao struke.

Bilo kako bilo, svaka pa i ova Vlada odlukom o smještaju Apoksiomena izjasnit će se o tome da li je za metropolizaciju kulture ili za njenu disperziju diljem Hrvatske.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # eko eko 2007-02-20 15:29
Ovo postaje patetično! Tko je čuvao apox. dvije tisuće godina? Pa ne koristite takve gluposti kao argumente. Ako vrijedi običaj i norma da se nešto, slično onom "Cincilinci, što se da to se više ne vraća", ostavi tamo gdje je pronaðeno onda je to možda argument, svakako ako se mogu osigurati mikroklimatski uvjeti i sve ono drugo. Kako je ovo ostrašćena priča, te politika , te mi ga čuvali 2000g, te ...Pa što bi onda trebali Grci, zaratiti se s državama koje im ne vraćaju umjetnine? Jasno vam je da su ono o decentalizaciji fraze. To se možda može dogoditi ako proces krene od malih pa ojačaju ali strategije ili dekreti to ne mogu napraviti.Isto tako bi mogao biti apoks. u Velom ili Iloviku ili gdje je najbliža lokacija gdje je pronaðen.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Xman 2007-02-20 17:26
Grci ne moraju zaratit s državama koje im ne vraćaju umjetnine, ali pokreću meðunarodne pravne mehanizme, što je civilizirani oblik ratovanja danas.

Ono s decentralizacij om je politika, a frazom će postati tek kad vlast tu politiku propusti provoditi.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # eko eko 2007-02-20 18:48
To o decentralizacij i je želja, mit, politička manipulacija - niti je niti će uskoro biti autentična potreba ili proces. U ovako neureðenim i opustošenim društvima odnosno državama to niti je moguće a možda još i nepotrebno. Možemo i dalje polemizirati ali priča prevazilazi ovu formu i namjenu stranice. Mislite li da ima smisla produbljivati temu?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Realni 2007-02-21 17:27
Shvatite samo dolazak Apoksiomena kao veliku šansu Lošinja da "ispliva" iz krize svog vlastitog identiteta!

... a ovakvim laprdavim Vesnama, neka bude jasno da ćemo po Apoksiomena i oružjem ako treba! Bolje neka pogleda svoju metropolu koja se u centru grada iza blještavih fasada guši u katakombama, vlastitom smeću i govnima! Zagreb je najobičnija farsa, fasada, kao scene iz studijskih western filmova, jao kojeg licemjerja! E Vesnice, baš bu ti tam tak lepo došel taj mali grk! No uistinu mi se čini da onaj šipac iz Arbanasa, onaj Kalmeeeta ima ovdje svoje prste! Lokal patriota! Zadar, ma daaj!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ivan 2007-02-21 18:27
Zanima me koje ste vi specijalne čiste rase ovdje na Lošinju.Gdje ste vi nastali tako plemeniti...Mje šajući se meðusobno?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # PlaviCvijet 2007-02-21 23:21
Oko čega se mi svaðamo? Oko GRČKE skulpture. Pa zar nije jasno da ona pripada Grcima. Bilo bi 100 puta bolje da se vrati njima. Naša nesposobna vlast (bilo lošinjska, bilo zagrebačka) će ga gurnuti u neki depo i za 10 godina će se negdje zagubiti. Ne bi to bila ni prva ni zadnja umjetnina koja je tako završila u Hrvatskoj. Vratimo ga kulturnim narodima koji će znati što s njim učiniti. Jao umjetnosti o kojoj skrbe Cappelli i Sanader.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # opet puste zeljemaggiore 2007-02-23 14:58
Kultura je jako skupa i zahtjeva covjeka kao tvorca.
Tu GRCKU skulpturu su (rado)restaurir ali TALJANSKI strucnjaci (citaj umjetnici)i isti samo daju preporuku kako i pod kojim uvjetima istu postaviti. Kakve veze tu sada imaju neke stranke ili neki celnic koji danas hodaju po zemlji, a skulptura je stara dvije tisuce godina i treba krasiti ovaj svjet jos najmanje toliko. Ili mozda Taljani, koji posjeduju najvecu kolekciju ne samo antickih skulptura nego i najvece SKULPTORE svih vremena,NEZNAJU KAKVU NJEGU ZAHTJEVA RESTAURIRNA SKULPTURA??Ti ih nemoj slusati, postavi skulpturu na ne predlozeno mjesto i automatski si autiran iz kulture.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj

Dodaj komentar

Komentari koji nemaju veze s temom članka uz koji su uneseni bit će uklonjeni. Za unos "off topic" komentara mogu se koristiti stranice SVAŠTARA 2, SVAŠTARA, ŠKOVACA i SATIRIČKI PRILOZI. Uredništvo ne snosi odgovornost za sadržaj komentara.

Sigurnosni kod
Osvježi

galerije1

mi-logo
wonline
yrno
Vremenska prognoza
za Lošinj


Članak 69. Ustava RH

Volim LošinjSvatko ima pravo na zdrav život.
Volim LošinjDržava osigurava uvjete za zdrav okoliš.
Volim LošinjSvatko je dužan, u sklopu svojih ovlasti i djelatnosti, osobitu skrb posvećivati zaštiti zdravlja ljudi, prirode i ljudskog okoliša.

setnja

ubojstvoborocid

ZADNJI KOMENTARI

  • Ministar Butković na tragu slavnog cara

    Žulj 25.01.2020 21:03
    Izvoli, posluži se portalom
    A da li ti netko brani da navedeš tko, što i u kojim uvalama gradi?
     
  • Ministar Butković na tragu slavnog cara

    Little Brother 25.01.2020 20:18
    ,,,,,,
    Ne bi me čudilo da nam se sutra ukaže na finalu rukometa.
     
  • Ministar Butković na tragu slavnog cara

    echo 25.01.2020 19:55
    ???
    a u kojim to gotovo svim uvalama, daj nabroji, tko, što, gdje nemam barku pa nemam pojma o ...
     
  • Ministar Butković na tragu slavnog cara

    gošća 25.01.2020 19:10
    Opraštam...
    O izgradnji u gotovo svim lošinjskim uvalama? Ni slova. Nije Jadranka pa nema veze.
     
  • Ministar Butković na tragu slavnog cara

    Žulj 25.01.2020 18:45
    reakcija
    Oprosti, ali jedino se na ovom portalu i reagiralo: volim-losinj.org/.../...
     
  • Ministar Butković na tragu slavnog cara

    gošća 25.01.2020 18:17
    Problema nema
    Sve uvale budu izgrađene, ali nitko na portalu neće reagirati; nije GML ni Jadranka pa nema ...
     
  • Ministar Butković na tragu slavnog cara

    gost 25.01.2020 15:36
    Svoj svome
    Naravno. Ne treba im smetati, jer ovo je njihova Hrvatska, a ne naša. Oni imaju licencu za ...
     
  • Ministar Butković na tragu slavnog cara

    gost 25.01.2020 15:00
    Da, zašto bi?
    Imaš pravo, treba ih pustiti da rade kako oni hoće, ne treba ih smetati.
     
  • Ministar Butković na tragu slavnog cara

    pitam se 25.01.2020 14:15
    pitam se
    Da su naši vaterpolisti jučer pobijedili Španjolce, bi li naša predsjednica u ekstazi ...
     
  • Ministar Butković na tragu slavnog cara

    buba 25.01.2020 14:01
    Zašto bi?
    ŽLU nije ni GML, a nije ni Jadranka, zašto bi netko reagirao?
     
  • Ministar Butković na tragu slavnog cara

    PRdac 25.01.2020 13:51
    Ruganje zdravom razumu
    O stručnim pa i intelektualnim kapacitetima vodstva ŽLU ML na ovoj stranici je bilo puno ...
     
  • Ministar Butković na tragu slavnog cara

    df 25.01.2020 13:25
    Rijeka zna ...
    Istina je jedino to da je bila prisutna u svakom domu i kutku Lijepe naše, ali većini dosadna ...
     
  • Ministar Butković na tragu slavnog cara

    ti meni 25.01.2020 11:50
    ja tebi
    na Lošinju ne postoje slučajnosti, bavljenje politikom je VIP iskaznica za namještanje ...
     
  • Ministar Butković na tragu slavnog cara

    tata i sin 25.01.2020 10:26
    sin i tata
    Tata je tati a sada sin je sinu, tako ide s koljena na koljeno namještanje poslova ?
     
  • Ministar Butković na tragu slavnog cara

    gost 25.01.2020 10:04
    Morski.hr
    Sanacija Rive, lošinjskih kapetana na portalu morski.hr morski.hr/.../...
     
  • »Kontrolirati, revidirati, tjerati«

    Lero 25.01.2020 09:56
    Kraljica na zrnu graška
    Da se ponaša kao kraljica dopušta joj njonjavo, mlitavo vodstvo lošinjskog HDZ-a i pasivni ...
     
  • Čikat kao vlastito dvorište investitora

    Franko 25.01.2020 08:36
    Naši vs. Tuđi
    Chauvinism?
     
  • Ministar Butković na tragu slavnog cara

    Stenice 25.01.2020 08:30
    Slučajnost
    otoci.net/.../... (http://otoci.net/index.php/u-razno/10559-uskoro-popravak-dijela-rive) ...
     
  • »Kontrolirati, revidirati, tjerati«

    Pust 25.01.2020 07:32
    Zadržite i kraljicu!
    Bolje kraljica karnevala, nego gradonačelnica koja se ponaša kao kraljica.
     
  • »Kontrolirati, revidirati, tjerati«

    gost 24.01.2020 18:18
    Zadržite ključeve!
    Danas nam je Ana odfejsbučila radosnu vijest Preuzimanjem ključeva Grada, započelo je peto ...
     
  • Raspad klijentelističko-koruptivne Hrvatske

    Figa 24.01.2020 16:38
    Tko će koga?
    Ministar zna da i šugavi tovar na listi HDZ-a dobija oko 30 posto glasova jer tako je i sam ...
     
  • Čikat kao vlastito dvorište investitora

    petar pan 24.01.2020 16:32
    ptice umiru pjevajući
    Menadžment se pomlađuje sa Švicarcima, Kinezima, Bugarima. Domaći nisu više poželjni za ...
     
  • Raspad klijentelističko-koruptivne Hrvatske

    gost 24.01.2020 14:02
    Bit će ono pojeo vuk magare.
    Nad ministrovim rodijacima je provedeno kriminalističko istraživanje, nakon čega će ...
     
  • »Kontrolirati, revidirati, tjerati«

    Demonkrat 24.01.2020 13:23
    Gradonačelničino trolanje
    Ako se demokracija ikad iskrca na ove otoke konačno ćemo imat predsjednika GV koji će u ...
     
  • Ruska kolonija na Lošinju?

    orca pipa 24.01.2020 11:41
    tko se nije skrio magarac je bio
    Ima još likova koji su učestvovali u tom zločinačkom pothvatu, ali se dobro skrivaju.
     
  • Raspad klijentelističko-koruptivne Hrvatske

    VZ 24.01.2020 10:28
    HDZ horor
    A bezobrazna novinarka ipak išla povrijediti privatnost gospodina ministra. Sigurno mrzi ...
     
  • »Kontrolirati, revidirati, tjerati«

    Vrabac 24.01.2020 08:53
    Valentinovska demagogija
    Karnevalski kič je već postavljen, a biće nečeg i za Valentinovo. Takvu priliku uoči izbora ...
     
  • Raspad klijentelističko-koruptivne Hrvatske

    Crni labud 23.01.2020 18:08
    Samoubojstvo
    A ja mislim da je Plenković HDZ spasio od propasti kamo ju je vodio Karamarko s premijerom ...
     
  • Raspad klijentelističko-koruptivne Hrvatske

    dr House 23.01.2020 17:16
    2020. godina eutanazije HDZa
    Prateći dešavanja na domaćoj političkoj sceni, postalo je jasno da je šef HDZa stranku doveo ...
     
  • Raspad klijentelističko-koruptivne Hrvatske

    Crni labud 23.01.2020 14:07
    "Bez Jadranke nema Lošinja"
    Bez kolebanja na svoj otresit način kojim prikriva nesigurnost Ana je javno ustvrdila da ...